Všetko sa to začalo v roku 1994 keď firma Blizzard vydala RTS hru pre PC s názvom Warcraft: Orcs and Humans. Pre tých menej znalých niektorým termínom spojených s počítačovými hrami, RTS znamená Real time strategy. Jedná sa o subžáner strategických hier, ktorá sa neodohráva prostredníctvom jednotlivých ťahov. Teda hra ktorá sa odohráva takpovediac v reálnom čase a hráč ovláda svoju vlastnú armádu. Táto herná klasika, ktorá to „celé odštartovala“ však nebola mojím prvým dotykom s orkami z Draenoru. Draenor je domovská planéta orkov, ktorá bola zničená a to čo z nej ostalo sa nazýva Outland. To však v tejto chvíli nie je podstatné. Takže prvou hrou zo série, s ktorou som mal tú česť bola Warcraft II: Tides of Darkness a neskôr aj datadisk Beyond the Dark Portal. Treba podotknúť, že prvý krát som ju hral približne päť rokov po jej vydaní. Dlho patrila spolu s hrami Diablo, Diablo II Lord of Destruction a Baldur‘s Gate medzi hry ku ktorým som sa neustále vracal. Z čisto nostalgického hľadiska sa ku nim vraciam ešte aj v dnešnej dobe.
Na obrázku sa nachádza spomínaný Arthas Menethil už v podobe Lich Kinga. |
Avšak v roku 2003 už celá herná komunita nedočkavo očakávala vydanie MMORPG hry zasadenej do sveta Azerothu. Blizzard sľuboval nový herný zážitok rozmerov doteraz nevídaných. No a ako už býva zvykom Blizzard nesklamal a priniesol hráčom počítačových hier všetko čo pred ním nedokázali iné spoločnosti.
Musím povedať, že patrím medzi milióny hráčov z celého sveta, ktorí sa pravidelne nechávajú vtiahnuť do tohto obrovského imaginárneho sveta plného nekonečných možností, nádherných scenérií a strhujúcich príbehov. Dalo by sa povedať, že som aktívnym hráčom, s menším či väčšími prestávkami takmer od doby spustenia. Hrával som na oficiálnych serveroch spravovaných Blizzardom (Drak’thul, Dentarg, Dragonmaw, Argent Dawn) a takisto aj na tzv. free serveroch. Na takzvaných „fríčkach“ hráč nemusí platiť mesačný poplatok vo výške približne trinásť euro, ako je tomu na serveroch oficiálnych. S oslobodením od platenia je však často spojená aj nižšia technická úroveň servera, menší počet hráčov a viac bugov, teda chýb, ktoré sa objavujú v hre a vo väčšej, či menšej miere narúšajú gameplay. Avšak nemusí to platiť v každom prípade a existujú free servery, ktorých kvalita a populácia hráčov sa približujú tým oficiálnym.
Musím povedať, že patrím medzi milióny hráčov z celého sveta, ktorí sa pravidelne nechávajú vtiahnuť do tohto obrovského imaginárneho sveta plného nekonečných možností, nádherných scenérií a strhujúcich príbehov. Dalo by sa povedať, že som aktívnym hráčom, s menším či väčšími prestávkami takmer od doby spustenia. Hrával som na oficiálnych serveroch spravovaných Blizzardom (Drak’thul, Dentarg, Dragonmaw, Argent Dawn) a takisto aj na tzv. free serveroch. Na takzvaných „fríčkach“ hráč nemusí platiť mesačný poplatok vo výške približne trinásť euro, ako je tomu na serveroch oficiálnych. S oslobodením od platenia je však často spojená aj nižšia technická úroveň servera, menší počet hráčov a viac bugov, teda chýb, ktoré sa objavujú v hre a vo väčšej, či menšej miere narúšajú gameplay. Avšak nemusí to platiť v každom prípade a existujú free servery, ktorých kvalita a populácia hráčov sa približujú tým oficiálnym.
Doteraz vyšli k hre World of Wacraft štyri datadisky. Prvým z nich niesol názov The Burning Crusade a vyšiel v roku 2007. Druhým bol Wrath of the Lich King, neskôr nasledoval Cataclysm no a zatiaľ posledným je Mists of Pandaria. Piaty datadisk s názvom Warlords of Draenor bude pustený do obehu 14. 11. 2014. Rovnako ako všetci hráči wowka, aj ja už netrpezlivo očakávam jeho spustenie. Každý z týchto datadiskov priniesol do hry nové herné oblasti, rasy, povolania, veľké množstvo nových herných mechanizmov, nových postáv, kladných aj záporných no a v neposlednom rade aj veľké množstvo rôznych vychytávok.
Typický príklad Easter Eggu. Horatio Laine je jasným odkazom na hlavnú postavu seriálu CSI: Miami Horatia Caina. |
Knižná trilógia War of the Ancients. |
Dej kníh sa venuje niektorým udalostiam, ktoré sa odohrali v online svete a rozvádza ich detaily. Hlavnými postavami sú väčšinou významné NPC charaktery prítomné v jednotlivých hrách. Knihy sa venujú primárne rozvíjaniu a obohacovaniu tzv. lore. Tento termín by sa dal vysvetliť veľmi zjednodušene ako všetky udalosti, príbehy a celá história daného herného sveta, vrátane jej mytológie, kultúry jednotlivých rás, ich kozmológií a kozmogónií atď. Ak vás napríklad zaujíma história sveta od jeho počiatkov, alebo aký bol dôvod dlhoročného zmiznutia kráľa ľudí Variana Wrynna, je nutné obrátiť niekoľko stoviek stránok viacerých kníh. Alebo, pre tých lenivejších, je vždy možné dané informácie prečítať na stránkach, ktoré sa venujú tejto problematike.
Nie sú to však len knihy inšpirované Warcraftom ale napríklad aj comics, manga, TCG či Board Games. Warcraft je jedným z najkomplexnejších herných svetov súčasnosti s desiatkami miliónov fanúšikov z celého sveta. Na záver len pripájam úryvok z textu jednej z najznámejších skladieb celej série, ktorá nesie názov O Thanagor
O Thanagor... O King...
Mor Ok Angalor. May he reign... forever.
Mor Ok Gorum, May
his strenght,
Palahm Raval. fail him never.
0 komentárov:
Zverejnenie komentára