Keď dnes niekto spomenie názov Elder
scrolls vybaví sa dnešnému hráčovi
titul Skyrim alebo MMOPRG Elderscrolls Online
čo sú síce dnes najnosnejšie tituly série no naša cesta za dobrodružstvom a únik
z reality všedných dní a dlhých zimných ba niekedy aj letných večerov začal
písať prvý zo série počítačových unikátov a počiatočné progresívne RPG s na
vtedy nevídaným pohybom mimo renderový základ a konštrukt vtedajších hier , teda
voľnosťou príbehu aj pohybu a to titul Elder scrolls Arena. Píše sa rok 1996 aj
keď presne neviem kedy sa my dostal 4 disketová verzia hry v takom stave aby
bola hrateľná a malo zabugovaná čo spomínam preto že je to v prvých dvoch dieloch série, hráčskym prekliatím ale
napriek tomu si tento fenomén vydobyl prvenstvo medzi RPG žánrom až do dnešných
čias.
Skúsim Vám teda
priblížiť čo bolo také úžasne na tejto sérii a čo nove na tu dobu nevídané
priniesol tento herný fenomén ktorý zdá sa overený časom pretrvá a bude raziť
aj naďalej.
Takže prvý diel priniesol perfektný a nový
svet s hlboko situovaným príbehom a možnosťou navštíviť celý Tamriel rozľahlý fantastický svet plný rás ako elfovia jašterí ľudia ,ďalej
možnosť učiť sa kúzelníckemu umeniu ,náhodne generované poklady a unikátny a špecifický systém boja
pohybom myši ako mečom či streľby z luku a samozrejme vyvážený charakter-build
s kopou špeciálnych predmetov a kovov ktoré sprevádzajú hru až dodnes.
Druhý diel Elder
scrolls Dagerfall je už sofistikovanejší no žiaľ asi naj bugovejší zo série ale
predsa dodnes neprekonaný. Odohráva sa síce
v Bretónskej provincii High Rock a čiastočne v Hamerfalli je však lokačné
najrozsiahlejším RPG všetkých čias z úplnou voľnosťou pohybu a dovtedy nevídaným
kúzlom teleport a kúzlom lietanie musím sa priznať že tento diel si získal moje
srdce RPG hráča na niekoľko dlhých rokov a neustále som mal čo objavovať stal
sa mojim alternatívnym vesmírom svetom kde som prežíval inú realitu mohol som
byť upírom, vlkodlakom ,krokodílodlakom a žit naďalej život obyčajného študenta gymnázia ale po
voľných chvíľach sledovať západy slnka nad Tamrielom a báť sa Ancient Vampirov v temných zákutiach
nekonečných randomovo- generovaných dungeonoch z ktorých nebolo uniku bez kúzla
teleport. a neustále v strehu a mať niekoľko uložených pozícii kvôli chorobám
ktoré ste mohli dostať tak ako v reálnom svete ale aj kvôli bugom ktoré vám
znemožnili progres v hre. Ale bez ohľadu na vek vyše 70 000 lokácii ako mestá a
dediny a asi rovnaký počet nerenderovaných
ale náhodne generovaných dungeonov a možnosť vyšperkovávať svoj charakter
členstvom a postupom v rôznych guildách a
bratstvách a neskutočne prešpikovaný hlavný dejový príbeh bol na tu dobu geniálny.
Ďalším v rade bol
Elder scrolls Morrowind ten môžme zaradiť už k
hrám s pomerne slušnou grafikou aj na dnešné pomery a je si ho možne
zahrať aj dnes s dokonalou českou verziou priniesol na tu dobu špičkovú grafiku
vodných plôch a tieňov a pohľad do exotickej krajiny sopečných planí provincie
Temných elfov .Bohužiaľ aj tato hra mala svoje nedostatky a to bolo nepomerne zmenšenie
hracích lokácií a možnosť skillom alchemy vyhrať hru za 1 hodinu hracieho času.
Ja som si však overenie tohto neblahého bugu nechal až na obdobie keď som bol
nasýtený krásou tejto hry. Dodnes sa k nej rad vrátim a z chuťou si ju zahrám
aj v roku 2016.
Nasledujúcim vydareným
produktom je Elder scrolls Oblivion ten priniesol na tu dobu nevídanú
inteligenciu a interakciu umelej inteligencie monstrov ale aj Non-Player-Charakter postáv a poprvé hra nebola takmer vôbec
bugová samozrejme navrátila možnosť cestovania koňmo z Dagerrfallu ale aj
možnosť obliecť koňa do plátovej zbroje čo bolo poprvé v hernej histórii.
Posledným z
hernej série je Elders scrolls Skyrim ktorý nás vo filmovej grafike zavedie do
severského sveta Nordov a myslím že tento titul úž ani netreba predstavovať
nakoľko patrí k špičke žánru a dokonca ho presiahol aj v internetovej pop
kultúre.
Na záver by som
len napísal keby som zrátal koľko zimných
ale aj letných večerov som venoval inej realite bolo by to aj 10 rokov ľudského
života. No napodiv neľutujem ani sekundu hracieho času .Táto séria je návyková
ako alternatívny život a dáva vám
možnosť uniku do inej virtuálnej
reality možnosť žiť stovky životov aj keď len v inej realite. Z všetko len
rečnícka otázka : Čo by ste dali za
možnosť žiť stále inak a znova, 10 krát alebo 100 krát. boli by to empirické
skúsenosti či nie?
0 komentárov:
Zverejnenie komentára