• KEM
  • Subcribe to Our RSS Feed

sobota 19. decembra 2015

Načo novú hru? Veď stačí HD remaster!

10:40 // by Unknown // // 1 comment

Stará dobrá hra...aj vy ste si už niekedy povedali túto frázu? Je vám ľúto, že si svoju obľúbenú hru na počítači už nezahráte? Nuž, tvorcovia hier na nás nezištne myslia...alebo nie?

Všetky Call of Duty I verzie až po poslednú z roku 2015, posledné diely sérií Grid a NFS pretekajúca sa o najhorší arkádový jazdný model a najprimitívnejší príbeh. The Sims bez života, tony lacných kópií Minecraftu, zombie co-op alebo survival a simulátorov simulujúcich aj samotný simulátor. Hry môžeme počítať na stovky, no napriek tomu nemáme čo hrať! Pomaly všetko je na jedno kopyto. Naše oči sa preto prosebne upierajú na police plné klasiky a skutočnej kvality. Icewind Dale, NFS 3: Hot Pursuit a Underground 2, BF2, Unreal, Red Alert 2 alebo Polda. Nastal čas oprášiť skutočné „herné pecky”. Po chvíli nostalgie, kedy aj slza z oka vyhŕkla, si však uvedomíme, že väčšinu týchto titulov si už na nových operačných systémoch nezahráme ani s podporou viacerých aplikácii alebo programov.

Presne to isté vedia aj mnohí vydavatelia a tvorcovia počítačových hier, ktorý v tom vidia ďalšiu príležitosť po vlne DLC, ako vytiahnuť z nás - hráčov ešte viac peňazí. V posledných rokoch sa objavilo na trhu viacero „prerábok” alebo po anglicky „remakes“ či „remasters“ pôvodných hier, reštartov sérií alebo titulov s prívlastkom HD. Wow! Konečne si zahráme to, čo už vlastne máme...O kvalite tohto typu hier možno polemizovať.

 Herná séria Tomb Raider zažila už dvojnásobný reštart a jeden remake. Fanúšikov potešil skutočne kvalitný remake prvého dielu. Ja som mala najväčšiu radosť z remake legendárneho Grim Fandango. Za slušný peniaz som sa predsa mohla vrátiť do svojho detstva. Veď ako sa vraví: „No, nekúp to“.
To sa už však nedá povedať o Half-Life: Source o Valve. Hráči očakávali geniálny remake, no namiesto toho prišiel iba akýsi polotovar s efektmi enginu Source. Skutočný remake tejto legendy pod názvom Black Mesa vytvorili až amatéri, a tým zosmiešnili stovky programátorov vo Valve, ktorí ich nakoniec sami najali.



Na popularite značky sa snažili  zarobiť aj ďalšie štúdiá a preto sme sa dočkali aj Stronghold HD alebo Age of Empires 2 HD. Kým prvá menovaná značka kvalitatívne upadala, Age of Empires sa dočkal viacerých úspešných pokračovaní. Autori HD edícií pôvodne možno zamýšľali remake, no podľa všetkého to bolo v období nejakého športového podujatia ako sú majstrovstvá sveta vo futbale alebo hokeji, a tak rýchlo prispôsobili rozlíšenia na širokouhlé monitory, a čo najskôr sadli do baru sledovať zápas. Človek by si povedal, že aspoň na tom nič nepokazili, no opak je pravdou. Kým so Strongholdom HD hráči nemali problémy, hráči AoE 2 HD neverili vlastním očiam. Programátori totiž zabudli na umelú inteligenciu. Čiže v náhodne vygenerovanej hre (skirmish) to vyzeralo asi takto: po nastavení strednej alebo vysokej obtiažnosti si budujete armádu s očakávaním nájazdov nepriateľa, ale ten nechodí a nechodí ako električky po Starom moste v Bratislave. Opatrne skúmate mapu, až to monštrum objavíte a zistíte, že sa nejedná o žiadne monštrum, ale „zabugovaný“ šok. Kým vy ste sa rozvinuli do štvrtej doby, umelá inteligencia si nedokázala ani zasiať napoly. Autori si samozrejme za svoju náročnú prácu vypýtali slušný honorár, keď jeden kus sa predával za 20 eur.

Obdobným spôsobom trpia aj hráči konzolových hier. Ak sa nám niečo hrá dobre, respektíve páči, tak nebudeme zbytočne prechádzať na niečo nové, ako v prípade športových sérií od EA, ktoré každý rok sľubujú revolúciu, no sotva sa dá hovoriť o evolúcii. Tri z prvých modelov pre PlayStation 3 (20GB, 60GB a 80GB) čiastočne umožňovali spätnú kompatibilitu, no ďalšie už nie. Prečo? V prípade PlayStation 4 namiesto spätnej kompatibility SONY vyrukovalo s HD verziami hier z predchádzajúcich ročníkov. Spomeniem príklad za všetky príklady, a to The Last of Us. Veru, aj takto sa zrejme snažia herné štúdiá vymámiť z hráčov čo najviac peňazí.
Našťastie existujú na svete aj nadšenci (programátori amatéri), ktorí skutočne milujú hry a určité herné značky, prípadne hrdinov. Svojou amatérskou tvorbou dokážu prekvapiť a súčasne zahanbiť profesionálov. Ale kto vie, s čím príde herný priemysel nabudúce...


1 komentár:

  1. Jednoznačne áno na túto tému, je to pre mňa radosť vidieť staré hry v krajšom spracovaní!

    OdpovedaťOdstrániť