Fanúšikovia
a nadšenci digitálnych hier sa už teraz tešia na jedno
z najprestížnejších podujatí v hernom svete – The Game Awards 2018.
Udeľovanie cien, ktoré mnohí prirovnávajú k filmovým Oscarom sa koná už po
piatykrát. Mená víťazov v jednotlivých kategóriách spoznáme počas
slávnostného galavečera, 6. decembra. Diváci si priebeh z Los Angelského
ceremoniálu budú môcť pozriem vďaka živému prenosu na rôznych platformách
venovaným gamingu, ale aj na Youtube.
Organizátori podujatia očakávajú jeho vysokú sledovanosť,
vzhľadom na minuloročný rekord, kedy si
live stream, podľa oficiálnej webovej stránky, pozrelo 11,5 milióna ľudí po
celom svete. V porovnaní s rokom 2016 to je takmer trojnásobný nárast sledovateľov.
Podujatie,
ktoré oceňuje videohry, počítačové hry, hry na mobil, 3D hry, hry založené na
virtuálnej realite a rôzne konzolové hry sa koná vždy v decembri, kde
vyberá porota na základe rôznych kritérií víťazov vo viacerých súťažných
kategóriách. Herní nadšenci sa počas slávnostného večera môžu tešiť aj na
predstavenie noviniek z herného sveta, ktoré vyjdú v budúcom roku.
Za
celým nápadom zrealizovať The Game Awards stojí 39-ročný Kanaďan Geoff
Keighley, ktorého nadšenie pre videohry sprevádza aj v profesijnom živote.
Ľuďom je známy ako herný novinár a televízny moderátor americkej
televíznej šou GameTrailers TV, zameranej na videohry, ktorá divákom prináša
ukážky a novinky zo sveta hier, rozhovory s odborníkmi, resp.
novinármi z hernej oblasti či samotnými gamermi. Podľa televíznej stanice
Spike TV dosahovala práve tato šou najvyššie ratingy spomedzi ostatných
televíznych relácií spojených s hernou tematikou. Pred tým, než sa Keighley rozhodol v roku
2014 organizovať The Game Awards, pôsobil ako producent Spike Video Game
Awards, teda taktiež podujatia zameraného na oceňovanie videohier, ktoré sa
konalo pod záštitou už vyššie spomínanej televíznej stanice Spike TV. Minulý
rok Keighley dokonca organizoval podujatie pod názvom E3 Coliseum, ktoré bolo
súčasťou konferencie Electronic Entertainment Expo. Na účastníkov čakali dva
dni plné panelových diskusií so špeciálnymi hosťami a najznámejšími
producentmi hier.
Podľa
oficiálnej webovej stránky podujatia, o tohtoročných nomináciách
v jednotlivých kategóriách bude rozhodovať medzinárodná porota zložená z 51
relevantných členov reprezentujúcich svetové médiá a influencerov
z hernej oblasti. Členovia poroty vyplnia hlasovacie lístky, kde si vyberú
svojich piatich favoritov v každej kategórií. Nomináciu napokon získa päť
hier z každej kategórie, ktoré sa v hlasovacích lístkoch
u porotcov objavovali najčastejšie. O víťazoch z 90-ich percent
rozhoduje medzinárodná porota, no do hlasovania v niektorých kategóriách
sa môžu taktiež zapojiť aj fanúšikovia.
V roku
2017 sa celkový počet jednotlivcov a hier nominovaných v jednotlivých
kategóriách vyšplhal na číslo 102. Tohtoročné nominácie sú zverejnené na oficiálnej webovej stránke.
Konkrétne súťažné kategórie sú nasledovné: hra roka, najlepšia herná réžia, najlepší umelecký štýl, najlepšie
rozprávanie príbehu, najlepší herecký výkon, najlepšia hudba/zvuk, najlepšia
nezávislá hra, hra s najväčším dopadom, najlepšia mobilná/handheldová hra,
najlepšia VR hra, najlepšia akčná hra, najlepšia akčná adventúra, najlepšia
bojová hra, najlepšia RPG hra, najlepšia strategická hra, najlepšia rodinná
hra, najlepšia športová hra, najlepšia multiplayer hra, najočakávanejšia hra,
najlepšia študentská hra, najlepší streamer, najlepšia e-Sports hra, najlepší e-Sports
hráč, najlepší e-Sports tím, najlepšia debutová indie hra, najlepšia čínska
hra.
Ako
pre víťazov filmových ocenení, tak aj pre víťazov The Game Awards sú pripravené
ekvivalenty hollywoodskych Oscarov, v podobe neobyčajnej trofeje. Tá je
zobrazená ako anjel vznášajúci sa z digitálnych blokov budov, resp. zeme,
ktorý sa načahuje za nebesami. Richard Taylor, vedúci dizajnových efektov verí,
že tento dizajn trofeje dokáže inšpirovať a motivovať ľudí, aby aj oni pri
svojej práci siahali až ku hviezdam a vytvorili unikátne diela. Stephen
Lambert, ktorý navrhol koncept trofeje tvrdí, že ich snahou bolo priniesť
nadčasovú kvalitu, ktorá by nebola zakorenená v jednej hernej ére alebo
konkrétnom umeleckom štýle. Leri Greer, ďalší z dvojice návrhárov konceptu
tvrdí, že ich snahou bolo priniesť myšlienku, resp. ideu priebehu vývinu
videohier. Od starých, ktoré sú znázornené ako bloky budov, až po najnovšie,
ktoré ktovie, kam až budú siahať (ako ruky anjela). Trofej teda určite zaujme
nielen výzorom a dizajnom ale aj celkovou myšlienkou a nápadom, ktorý
sa dizajnérom podaril vymyslieť.
Dnes už máme na výber rôzne druhy hier, nie len tie „plytké“, ale aj také,
ktoré nás dokážu niečo konkrétne naučiť či dokonca motivovať alebo inšpirovať. Určite
si preto ich tvorcovia zaslúžia ocenenie za svoju prácu. A čo vy? Budete
sledovať tohtoročné The Game Awards? Máte svojich favoritov, ktorých by ste
radi videli na víťaznej priečke?
Lucia T.
0 komentárov:
Zverejnenie komentára