• KEM
  • Subcribe to Our RSS Feed

sobota 7. decembra 2013

Child of Eden

23:45 // by petrare // // No comments

Child of Eden

Vo svojom príspevku som sa rozhodla priblížiť čitateľom hru s názvom Child of Eden, hlavne cez hernú konzolu Xbox360, ako médium, ktoré prinúti človeka zabudnúť. Ja osobne túto hru vlastním a hrám. Nie je to celkom úplne klasická „strieľačka“, kedy má váš nepriateľ humanoidnú formu a podobu, nevolíte si avatara, neplníte žiadne úlohy, máte len jeden cieľ. Nenachádzate sa v reálnom svete ani jemu podobnom. Ste vo virtuálnych imaginárnych svetoch. Je to pre vás forma relaxu, úniku. Strácate pojem o čase, hodiny bežia, ale vám to tak nepríde. Je to fascinujúca hra nielen pre hráča, ale aj pre pozorovateľa. Ste vytrhnutý z každodennej reality a máte možnosť vykonať hrdinský čin, ktorý je dôležitý nielen pre vás kvôli vašej hrdosti, ale aj pre svet (ten imaginárny samozrejme!).

Tetsuya Mizuguchi
Hra Child of Eden je akčná hra, ktorú vytvoril Tetsuya Mizuguchi. 
Bola vyvinutá spoločnosťou Q Entertainment a publikoval ju Ubisoft. Bola jednou z prvých hier pre hernú konzolu Xbox360 s podporou pre Kinect. Podporuje Xbox360 , PlayStation3 a je kompatibilná aj s Microsoft Kinect a PlaystationMove. Bola vytvorená ako prológ ku hre Rez, ktorú Mizuguchi vydal už predtým.

Na trh bola uvádzaná v rôznych krajinách už od 14.júna 2011 najskôr pre konzolu Xbox360, neskôr od 27.septembra 2011 aj pre PlayStation3. Rozširovala sa zo Severnej Ameriky cez Austráliu, Európu a 6.októbra vyšla napokon aj v Japonsku.


Hra sa dá ovládať nielen prostredníctvom Kinectu a teda pohybmi tela, ale aj štandardnými ovládačmi konzoly, ktoré zážitok z hry sprostredkúvajú cez silnú vibračnú odozvu (môj osobný zážitok však viac zastáva hranie pomocou Kinectu, nakoľko to viac umocňuje zážitok z hry a priamejšiu kontrolu).

Hra samotná je veľmi dynamická. Je to akýsi pokus o syntézu integrujúcu zvuk (hudba od Genki Rockets), víziu a dotyk to jednej jedinej skúsenosti. Príbeh sa ovíja okolo osudu dievčaťa menom Lumi.

Lumi
Lumi bola prvý človek, ktorý sa narodil vo vesmíre 11.9.2019  na palube Medzinárodnej vesmírnej stanice. Počas svojho života snívala o návšteve zeme a svoje pocity vkladala do piesní, ktoré posielala ľuďom na planéte. Po jej smrti konzervovali jej telo a jej spomienky boli zaznamenané a archivované. Príbeh zaznamenáva pokrok ľudstva v prieskume vesmíru a vo vytvorení univerzálneho a širokého internetového systému Eden. 
Eden je popisovaný ako prameň vedomostí všetkých tých, ktorí nikdy nevkročili na zem, obsahuje všetky histórie a poznania ľudstva. 
Do 23.storočia sa vedci pokúšajú vytvoriť na základe archivovaných spomienok osobu, snažia sa oživiť Lumi v experimente s názvom Projekt Lumi. Túto osobu privedú do Edenu, kde je napadnutá neznámym počítačovým vírusom.

Cieľom hráča je zachrániť projekt Lumi, ktorý ešte celkom nebol dokončený, pretože mu v tom zabránil útok vírusu. Ak sa projekt dokončí, bude schopný reprodukovať ľudskú osobu v Edene (jej spomienky by sa preniesli do virtuálneho tela, čo trochu pripomína námet zo seriálu Caprica).



Hra má päť úrovní, ktoré sa nazývajú Archív a každý má inú vizuálnu podobu. Tieto úrovne majú pomenovania: Matrix, Evolution, Beauty, Passion a Journey

Možno sa zdá, že počet levelov je nízky. Hra však podporuje možnosť zvyšovania obtiažnosti a vyžaduje opakovanie odomykanie Archívov a zbieranie rôznych predmetov. Opakovanie levelov samozrejme zvyšuje aj celkové skóre hráča, ktorý sa lepší pri čistení plochy od nepriateľov.

Child of Eden neponúka možnosť multiplayer, ale konzola Xbox360 s prístupom na internet ponúka online rebríčky hráčov.

Child of Eden sa stretla s pozitívnou kritikou a GameSpot jej udelila ceny „Best Motion Sensor Game“  „Best Rhythm Game“. Titul tiež dostal nomináciu na „Best New IP“ a „Best Music Game“ od GameTrailers. Je označovaná ako odvážny umelecký experiment, ktorý je zábavný, prístupný a pohlcujúci.
Podľa NPD Group sa z hry počas prvého mesiaca od uvedenia na trh predalo okolo 34 tisíc kusov pre konzolu Xbox360.

Hranie Child of Eden je hotová bomba na zmysly. Zvuk, pohyb, farby. Táto hra sa v skutočnosti nehrá, táto hra sa prežíva.

Pohlavie hráča nehrá žiadnu úlohu. Nevolíte si avatara ani nič podobné. Vaša podoba sa tam vôbec nezobrazuje (maximálne váš obrys, ak vás senzor upozorňuje, že hru príliš prežívate a ste mimo hracej plochy, ktorú sníma). Vašou úlohou je zachrániť Lumi a očistiť Eden od vírusu, ktorý všetko napáda. 

Už od začiatku ste vtiahnutý do boja. K tomuto boju máte k dispozícii tri zbrane.
Prvou je takzvaný rapid-fire, ktorý je znázornený ako ružový zameriavač. Jeho výhodou je neustála palebná sila na nepriateľov, no menej presné zameriavanie.
 Ďalšou zbraňou je octa-lock, ktorá vám ponúka zameranie a následné zostrelenie viacerých nepriateľov, aj keď ich už nemáte zameraných. Zameriavate ich jednoduchým pohybom ruky a pálite prudkým vystrelením smerom dopredu.




Ak je hra príliš hektická a nepriatelia sa roja čím ďalej tým viac, je načase použiť euphoriu, ktorá vyčistí zorné pole od všetkých nepriateľov. Euphoria má však nevýhodu, že ju nemôžete používať neustále, pretože podobne ako životy, aj ona sa neustále míňa a musíte ju hľadať, čo je niekedy v toľkých vizuálnych vnemoch problematické a môže ich ľahko prehliadnuť.

Tlesknutie vám ponúka možnosť zmeny zbraní.

Pri hraní cez pohybový senzor hýbete hlavne rukami (tlieskanie, zameriavanie, streľba, vypúšťanie rakiet pri octa-lock, zdvihnutie rúk pri euphorii), ale to hráčovi nebráni hýbať sa viac aj celým telom. Hráč je totiž opojený pocitom priamej účasti a moci. Neuvedomuje si, že je limitovaný programom, ktorý je presne stanovený a nalinkovaný. Prípadnú neželanú odozvu pripisuje (ne)citlivosti pohybového senzora. 
Child of Eden je naozaj veľmi emotívna hra. Hráč má okrem iného pocit, že jeho pohyby priamo ovplyvňujú hudbu a zvukové efekty na pozadí. Každý level sa stupňuje a je zakončený finálnou bitkou, ktorá je prešpikovaná vizuálnymi efektmi- rýchla zmena tvaru nepriateľa, labyrint, tvory podobné fénixovi, veľrybe a podobne, ktoré sa rýchlo pohybujú, útočia na vás, bránia sa.

Stupňuje sa aj vaše vnútorné napätie. Ani si to neuvedomíte, ale akonáhle úspešne ukončíte level a spustíte ruky, uvedomíte si, aký napätý ste boli celý čas. Hra si hráča totiž úplne podmaní. Vtiahne ho do deja a on prestane vnímať čas aj priestor okolo seba. Čím lepšiu techniku máte k dispozícii, čím väčšiu uhlopriečku televízora, čím kvalitnejší obraz a zvuk, tým viac ste hrou uchvátený.


Snažíte sa nielen zachrániť projekt Lumi, ale snažíte sa aj prežiť útoky. Nikdy totiž neviete, odkiaľ sa na vás vyrúti nepriateľ, či bude po vás strieľať alebo nie. Pri takomto pohltení a prežívaní preto vôbec nie je čudné, ak máte na druhý deň problém kvôli svalovici na rukách zdvihnúť k ústam pohár vody. Niekedy sa dokonca bojíte aj žmurknúť, aby ste niečo neprehliadli.



Pri tejto hre možno nejde ani tak o súťaživosť dosiahnuť čo najväčšie skóre (aspoň pre mňa to nebolo to primárne), ale úspešne zakončiť misiu, level. Vašou túžbou bolo prežiť. Úspešne prežiť.

Po hre nesiahne každý a jeden hráč (napríklad môj brat ju hrať nechce), nie každý ju chce a pripadá mu atraktívna (čo je pochopiteľné, veď ľudia sú rôzni), ale ak máte zmysel pre estetiku a fantáziu, ak chcete zažiť niečo nové a iné vyskúšate ju.

Bezpečné hrdinstvo, pocit zadosťučinenia, akcia, relax, dynamika, záchrana, ohrozenie, farby, hudba, život, smrť, zbrane, príbeh, moc, strach, radosť, emócie... To je to, čo hra ponúka. Absolútny zmyslový únik z reality.

Zdroje:
Vlastná skúsenosť
http://www.gamespot.com/child-of-eden/
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/child-of-eden
http://www.sector.sk/recenzia/29394/child-of-eden.htm

0 komentárov:

Zverejnenie komentára