• KEM
  • Subcribe to Our RSS Feed

nedeľa 11. decembra 2016

World of Warcraft: Čo nové priniesol Legion?

15:24 // by Unknown // // No comments

World of Warcraft je fantasy MMORPG od Blizzard Entertainment, ktoré prvýkrát vyšlo v roku 2004. Odvtedy vyšlo 6  datadiskov, posledný s názvom „Legion“ vyšiel 30. augusta 2016. Jeho názov odkazuje, podobne ako datadisk The Burning Crusade na Plamennú légiu (Burning Legion), čo je armáda démonov vedená padlým titánom Sargerasom, ktorý sa snaží zničiť svet Azeroth. Ako niekoľkoročná hráčka tejto hry som mala možnosť hrať väčšinu jej datadiskov a vidieť z prvej ruky, čo priniesol najnovší Legion.

Medzi prvými vecami, ktoré prišli s novým rozšírením je zvýšenie maximálneho levelu zo 100 na 110. Nový datadisk začína preeventom, kde sa začali po celom Azerothe objavovať portály, z ktorých sa objavovali démoni a hráč ich mohol porážať a získavať odmeny. Následne plnil príbehovú líniu, v ktorej sa pripojil k armáde cestujúcej na Broken Shore – kde sa objavil hlavný portál, cez ktorý prúdili démoni. V boji proti nim sa spojila Aliancia s Hordou (dve hlavné frakcie, medzi ktorými si vyberá hráč  vo World of Warcraft), avšak ich spojenectvo netrvalo dlho a po páde ich vodcov sa armády stiahli. Hráči majú možnosť získavať skúsenosti a tým aj levely v 5 nových lokáciach v novej oblasti Broken IslesHighmountain, Azsuna, Stormheim, Val'sharah a Suramar. Oproti predchádzajúcim datadiskom sa zmenil spôsob „expenia“ (získavanie experience – skúseností – potrebných na získanie vyššieho levela) a to v tom, že tieto nové zóny nie sú obmedzené na konkrétne levely – hráč, keď je level 100, má možnosť si vybrať, ktorou zónou chce začať (až na Suramar, ktorý je určený len pre levely 110). V predchádzajúcich datadiskoch mal presne pridelené lokácie, určené pre jeho konkrétny level, zatiaľ čo teraz si môže vybrať poradie podľa seba s tým, že každá lokácia má obmedzený počet hráčov, ktorí v nej naraz môžu expiť. Čiže už sa nestalo to, čo na začiatku predchádzajúcich datadiskov – desiatky hráčov čakajúcich na objavenie sa a zabitie jednej príšery alebo získanie určitého predmetu. Každá z týchto lokácii mala veľmi pekne spravenú príbehovú líniu úloh (questov) ukončenú úlohou v dungeone, po ktorej hráči získajú jeden z piatich mocných artefaktov „Pillars of Creation“, ktoré by mali zohrávať dôležitú úlohu v porazení Plamennej légie.
Mapa Broken Isles

Dôležitý nový prvok, ktorý je typický pre Legion sú takzvané artefakty. Sú to zbrane špecifické pre každé povolanie, ktoré hráč získa hneď na levely 100. Mnoho z nich je pre hráčov Warcraftu veľmi známych, dalo by sa povedať až legendárnych, napríklad Ashbringer alebo Doomhammer. Iné zbrane majú svoje vlastné príbehy a hráč počas hrania získava „artifact power“, čím si svoju zbraň vylepšuje a získava z nej nové schopnosti. Aby hráči neboli znudený z toho, že celý datadisk nosia stále tu istú zbraň, majú možnosť za rôzne achievementy odomykať jej ďalšie farebné variácie a modely.

Rôzne modely Ashbringeru
 Okrem špecifických artefaktov  každému povolaniu pribudol „order hall“ – čo je špecifické miesto na mape, kde majú prístup alianční aj horďácki hráči daného povolania. Tieto miesta sú tematicky ladené s daným povolaním (napríklad paladinovia majú katedrálu, druidi sú v lese s dryádami), a hráč má z tadiaľ možnosť posielať misie na získanie vyššie spomínanej artifakt power, zlatiek (goldov) a iných užitočných vecí.


Demon hunter - lovkyňa démonov na typickom felsaberovi
V Legione pribudlo nové povolanie –  demon hunter – lovec démonov. Toto povolanie je jasne inšpirované postavou Illidana Stormragea, demon huntera, ktorý sa objavil už v strategickej hre Warcraft III. Hráč má možnosť vybrať si z dvoch rás – nočných a krvavých elfov – ktoré ako jediné môžu byť týmto povolaním. Pri vytváraní postavy má veľkú škálu ako si svoju postavu upraviť, či už sa jedná o rôzne tvary rohov alebo štýly tetovaní, ktoré majú k dispozícii iba demon hunteri. Toto povolanie má na výber dve špecializácie, a to buď takzvaného „tanka“ alebo „damagera“. Čo sa týka Illidana, tak je jednou z hlavných postáv tohto datadisku a každý hráč má možnosť plniť sériu úloh odkrývajúcich jeho minulosť a takisto ovplyvňujúcich súčasnosť herného sveta.

Čo sa týka PvE, tak v predchádzajúcich datadiskoch boli dungeony a raidy delené na tri základné obtiažnosti – normal, heroic a mythic (+dungeon/ raid finder). Na Legione pribudlo niečo podobné, čo sme mali možnosť vidieť už na Diable III s riftami, a to, že obtiažnosť mythic dungeonov sa na WoW stupňuje v podstate do nekonečna, podľa toho ako sa hráčovi darí jednotlivé dungeony prechádzať. Ak stihne poraziť všetkých nepriateľov do určitého časového limitu, tak získa nový kľúč, vďaka ktorému dostane možnosť ísť daný dungeon na vyššej úrovni. Čím je obtiažnosť týchto dungeonov vyššia, tým lepšie poklady má možnosť hráč získať.

PvP talenty
PvP prešlo tiež istými zmenami, a to najmä novým honor a prestige systémom. Hráč, keď plní PvP
úlohy alebo zabíja iných hráčov získava takzvaný „honor“. Vďaka nemu môže odomykať nové špeciálne PvP talenty, ktoré mu poskytujú nové schopnosti a zároveň získava za každý honor level nejakú odmenu. Po získaní všetkých si ich môže zresetovať, čím získa „prestige level 1,2,3...“, rôzne odmeny a zmenenú ikonku svojho charakteru – ale musí nanovo získavať talenty. Takto majú možnosť hráči, ktorí sa venujú prevažne PvP, sa odlíšiť od ostaných a získať odmeny, ktoré iní hráči získavajú v PvE.

Jeden z questov od Kirin Tor
Veľmi zaujímavo sú riešené aj takzvané „world questy“, čo sú úlohy, ktoré sa hráčovi objavujú každý deň a má možnosť ich plniť za rôzne odmeny, je to akási náhrada za „daily questy“. V predchádzajúcich datadiskoch daily questy zvyčajne neboli veľmi záživnou činnosťou, keďže hráč musel každý deň splniť väčšinou tie isté questy. Na Legione sa mu každých pár dní objaví vyslanec z nejakej frakcie, za ktorú keď splní 4 úlohy, dostane odmenu. Na mape má v každej lokácii na výber množstvo úloh (ak ich neplní pár dní tak  aj 50), z ktorých si môže vybrať, ktoré a koľko z nich chce plniť. Každý z týchto questov patrí k nejakej frakcii a ich plnením si zvyšuje reputáciu s danou frakciou. Samozrejme, za každý dostane odmenu, či už v podobe goldov, artifact power, novej časti brnenia a podobne. Čo sa mne osobne veľmi páči, tak tieto questy sú veľmi rôznorodé. Hráč môže poraziť nejakú silnú elitu, ísť do dungeonu, bojovať proti iným hráčom na PvP územiach, zbierať kvetinky alebo loviť ryby. Škála je veľmi široká, siaha od zabitia bossa s pomocou desiatok ostatných hráčov, až po chytanie veveričiek a  rozbíjanie orieškov. Moje obľúbené úlohy sú od frakcie Kirin Tor, čo sú čarodejníci. Úlohy od nich sú veľmi špecifické a vyžadujú istú dávku šikovnosti, napríklad hráč sa musí pomocou bubliniek dostať k určitému predmetu, správne zopakovať vzorec nakreslený na zemi, alebo sa vzduchom premiestňovať do cieľa.

Môj obľúbený veveričkový quest

Ďalšia novinka v Legione sú legendárne veci – pomerne vzácne a silné predmety, ktoré majú špeciálny efekt. Tie boli aj v predchádzajúcich datadiskoch, ale väčšinou sa získavali pomerne komplikovanou cestou. Teraz je to robené skôr Diablo III štýlom – každý hráč má možnosť získať legendárnu vec, dá sa povedať, že úplne z každej činnosti, ktorú robí – či už sa venuje PvP, PvE, alebo iba plní úlohy vo svete.  Vo vyšších stupňoch mythic dungeonov a raidoch je síce vyššia šanca, že takáto legendárna vec padne, ale je to najmä o náhode – hráč ju môže získať aj z obyčajnej truhličky na mape.


Rôzne stupne receptov
Zaujímavo boli prerobené aj profesie. Oproti minulým datadiskom má každý recept alebo ťaženie surovín niekoľko stupňov – a čím viac času hráč venuje danej činnosti alebo čím častejšie vyrába konkrétny predmet, tým má väčšiu šancu si ho vylepšiť na vyššiu úroveň. Keď je to na vyššej úrovni, tak potrebuje menej surovín na výrobu, alebo získava viac surovín z ťaženia, alebo má iné výhody. Toto je podľa mňa zaujímavá novinka najmä preto, že to dáva možnosť hráčom, ktorý sa zaoberajú najmä týmto aspektom hry, odlíšiť sa od tých, ktorí dávajú prednosť iným aktivitám.

Myslím si, že zatiaľ si dávajú Blizzard naozaj záležať s týmto datadiskom. Vyzerá to, že sa poučili z predchádzajúcich chýb (čo sa týka najmä datadisku Warlords of Draenor) a snažia sa hráčom vychádzať v ústrety ako sa len dá. Mám pocit, že v Legione je obrovské množstvo činností, ktorým sa hráč môže venovať a má možnosť sa venovať takému aspektu hry, ktorý ho baví bez toho, aby bol oproti ostatným hráčom znevýhodňovaný.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára