• KEM
  • Subcribe to Our RSS Feed

štvrtok 14. decembra 2017

Batman: Arkham Origins - Recenzia

21:27 // by Lucia Strušková // // No comments

Dnes sa spolu pozrieme na hru Batman: Akrham Origins, ktorá vyšla 25. októbra 2013 🦇 Je to jedna z mojich najobľúbenejších hier a práve preto som sa rozhodla, vám takto tématicky pred Vianocami o nej napísať recenziu 😊

Ako nám môže napovedať už názov hry, Arkham Origins je origin story, čo znamená, že sa odohráva 5 rokov pred Arkham City a Arkham Asylum.

Hra beží na Unreal Engine 3 a je podporovaná na platformy Xbox 360, Playstation 3, Microsoft Windows, Mac OS X. Na tomto diely je najväčšou zmenou to, že už na ňom nepracuje Rocksteady Games, ale kompletne ho prebralo Warner Brothers Games. To malo za dôsledok, že mali ľudia obavy si hru kúpiť pretože sa báli, že bude hra rozbitá nejakou inováciou na masívne predaje.

Ovládanie však ostalo tak, ako u všetkých starých dobrých Batmanov. Novinkou v hre je multiplayer, ktorý robilo štúdio Splash Damage, ktorí majú na svedomí výborné hry ako Enemy Territory a Bring. Bohužiaľ, Warner Brothers sú Warner Brothers, takže v multiplayeri sú mikrotransakcie a je viac menej o ničom. Jediná zaujímavá vec na ňom je tretia strana za ktorú môžete hrať a to je Batman a Robin, ktorí majú za úlohu vydesiť nepriateľov tak, aby ukončili svoju aktivitu na mape. Máp ako takých je tam strašne málo a je to viac menej strata času.

Ide o jeden z najlepších konzolových portov a hra beží výborne aj na slabších počítačoch. Nastavenia v menu sú veľmi dobre navrhnuté a pokrývajú všetko, čo by mohol hráč potrebovať. WBID je nový systém v menu, ktorý je do hry zapracovaný a umožňuje vám porovnávať sa s ostatnými hráčmi na svete. Pri začínaní novej hry, máte okrem štandardných možností na výber aj „I am the knight“ možnosť, čo je perma death obťažnosť hry. Ako raz umriete, hra sa končí.

Dostávame sa do samotnej hry. Ako prvé si môžete všimnúť grafické spracovanie hry ktoré je veľmi obstojné a aj na dnešné hry roku 2017 stále veľmi dobré, prostredie je spracované verne a reálne. Mapa sa nedá posúvať pomocou myši ale iba cez WSAD, čo môže byť často neohrabané. V Batcave máte viacero možností, kde ide napríklad o Fast Travel pomocou Batwing Challenge, či samotného Alfréda s ktorým sa môžete rozprávať. Už tu si môžete všimnúť, že hra má perfektný soundtrack a perfektný voice acting. Hra je príbehovo založená skôr na komiksovom Batmanovi, ako na filmoch.

Príbeh je napísaný naozaj perfektne a je do hry pridaný detektívny režim, pomocou ktorého rekonštruujete zločiny. Mapa Arkhamu je pomerne malá, aj keď cestovanie po mape vám zaberie veľa času, keďže môžete iba chodiť či plachtiť. Mesto je rozdelené na viacero častí a prvá časť ktorá sa vám odomkne, je Coventry. Pri rýchlom presune do tejto oblasti, si môžete všimnúť jednu z nemálo perfektných pred renderovaných cut-scén. Už v prvej oblasti máte mnoho dobrovoľných úloh a rôznych skupín zločincov, ktoré môžete spacifikovať a po vzore Batmana nezabíjať. Môžete taktiež aj odpočúvať dispečing a tak nájsť rôzne aktivity. Na mape môžete dobíjať či obsadzovať veže, pomocou ktorých si odomykáte body pre rýchly presun. Je nutné podotknúť, že nie všetky veže sú sprístupnené už od začiatku hry, pretože pre niektoré potrebujete špecifické vybavenie, čiže potrebujete postup v príbehu. Hra má veľmi jednoduchý xp a levelovací systém. Atmosféra samotného mesta je veľmi temná a ulice sú až na Batmana a zločincov prázdne.

Vizuálne všetko vyzerá veľmi dobre a mesto je veľmi dobre spracované, dokonca aj sneh je fyzicky akcelerovaný, čo znamená, že zanechávate stopy. Bojový systém Batmana je perfektne animovaný, jednoduchý na ovládanie a vyzerá veľmi presvedčivo, len tak ľahko vás neomrzí a môžete stáť proti rôznym druhom výzbroje u nepriateľov. Batman okrem samotného boja má u seba aj viacero prístrojov či zariadení, ako napríklad Shock Gloves (elektrické rukavice na boj), ktoré sú jeho najnovšou a najefektívnejšou zbraňou. Sonický Batarang či dymovnice vám môžu byť taktiež často užitočné. V hre máte aj manuál obsahujúci všetko, čo Batman dokáže robiť, ktorý nájdete spolu so zaujímavým challenge systémom, ktorý vás za jednotlivé úlohy odmeňuje veľkým bonusom xp (skúseností).

POZOR, malé SPOILERY budú následovať až do odvolania. Fanúšikovia série sa môžu tešiť na to, že v hre je veľká varieta zaujímavých, známych, aj menej známych záporákov a tak isto aj samotných súbojov s nimi. V príbehu sa môžete stretnúť s postavami ako Deatstroke, The Penguin, Joker, Deadshot, Bane, Anarky či Firefly a mnoho iných. KONIEC SPOILEROV! Príbeh sa odohráva vo vianočnom období roku v Arkham City.

Mnoho sťažností na hru bolo hlavne zameraných na to, že hra je v podstate iba Arkham City. V zásade je to pravda. Hra nie je nejakým zásadným spôsobom inovovaná a mesto je iba zimná kópia toho z Arkham City, ale na druhú stranu, polovica mesta je úplne nová, čiže pravda je to iba pol na pol. Keď hra vyšla, bola to záležitosť 60 euro a aj tak stála za tie peniaze. Bez vedľajších misií,  má hra 12 hodín na dohranie s tým, že dnes ju už viete zohnať v podstate za „facku.“

Hra obdržala aj viacero nominácií či ocenení, ako napríklad Multiplayer, ktorý bol nominovaný za najlepšie využitie licencie alebo IP kategórie kde bol spolu s titulmi ako Disney Infinity, Metro: Last Light a LEGO Marvel Super Heroes. Medzi ďalšie nominácie patrí nominácia na najlepší Gamescon trailer. Najlepšie zvukové spracovanie, design kostýmov či výnimočný úspech vo videogame writingu.
Ak by sa hre malo niečo až pedantsky vytknúť, tak jedine to, že to sériu nikam ďalej neposúva a iba „prešľapuje na mieste“. Postup v príbehu je veľmi lineárny a často sa môže zdať repetitívny či zväzujúci robiť to, kam vás hra posiela bež žiadnej vlastnej obmeny, zásahu či vlastnej inovácie a vynaliezavosti. To však hre skoro na ničom neuberá a oproti jej plusom sú jej mínusy takmer zanedbateľné, a pre fanúšika série čo si užíva príbeh naplno bez hlbokého filozofovania, až nebadateľné.

K zhrnutiu by som povedala, že hra je jedna z najlepších „superhero“ hier ktoré si dnes môžete kúpiť a v takmer všetkých aspektoch je pomerne perfektne prevedená a zaistí vám hodiny tematicky vsadeného a intenzívneho hrania, vďaka svojmu gameplayu, soundtracku, príbehu či bojovému systému. Hru rozhodne odporúčam začiatočníkom v hraní, ale aj hráčom s dlhoročnými skúsenosťami.

Your enemies will define you...

Zdroje: