• KEM
  • Subcribe to Our RSS Feed

sobota 3. decembra 2011

L.A. Noire

22:04 // by Peter Bača // // 1 comment


Pár mesiacov po tom, čo LA Noire vyšlo na konzoly bola ohlásená aj verzia pre PC. Musím priznať, že nadšenie z mojej strany bolo obrovské pretože to bola jedna z hier, ktorá ma zaujala na prvý pohľad.

Hru nám prinášajú vývojárske štúdiá Team Bondi a Rockstar preslávený sériou Grand Theft Auto. Mnohí očakávali, že L.A. Noire bude podobná práve tejto hre, ale opak je pravdou a to je iba dobre. Hra je zasadená do roku 1947 a odohráva sa v meste Los Angeles ako už názov napovedá. Hlavnou postavou je Cole Phelbs, bývalý vojak, ktorý po návrate z vojny začína s prácou policajta. Nejedná sa tu však o čistokrvnú detektívku, ale dochádza ku kombinácii viacerých žánrov, čo tomuto titulu dodáva na príťažlivosti. Príbeh je servírovaný nie len cez hrateľné pasáže, ale aj pomocou novín umiestnených vo väčšine misií a na začiatku každej misie nám čo to povedia aj flashbacky hlavného hrdinu z vojny. Tieto tri veci spolu spočiatku nesúvisia, no časom začnú do seba zapadať. Osobne mi hlavný hrdina prišiel dosť nereálne stvárnený svojou zásadovosťou a tvrdohlavosťou dokončiť prípad za každú cenu, no na konci hry som pochopil z akého dôvodu bol takto vykreslený. V hre sa postupne prepracovávate z policajného pochôdzkara až na detektíva. Aby som bol presný, tak váš postup je rozdelený na päť častí. Postupnosť je nasledovná: policajná hliadka (patrol), dopravný policajt (traffic), vyšetrovanie vrážd (homicide), protidrogové (vice) a na koniec podpaľačstvo/požiare (arson). Každý prípad ukončíte nájdením potrebných dôkazov a vypočúvaním podozrivých, čo sú hlavné mechanizmy hry. Teda misie sa zväčša začínajú tým, že prídete na miesto činu a tu začnete z obhliadkou obete, coroner vám oznámi približný čas usmrtenia a vy následne pokračujete hľadaním dôkazov na mieste činu. Na mieste činu sa vždy nachádza množstvo predmetov, z ktorých len niektoré budú relevantné. Keď nájdete dôkaz dochádza ku ďalšej interakcii, pri ktorej môžete predmet obzrieť zo všetkých strán a ďalej napríklad nájdete peňaženku, ktorú môžete otvoriť a obzrieť si jej obsah, v nej nájdete napríklad občiansky preukaz, z ktorého sa dozviete meno obete. Po tomto akte prichádza k vypočúvaniu svedkov alebo najbližšej rodiny. Toto je najinovatívnejšia časť celej hry dosiahnutá novou technológiou snímania tvarí MotionScan. Výsledkom teda je to, že na postave badáme pohyby mimických svalov, žmurkanie, dokonalý lip synchronization, zatínanie sánky, pohyby svalov na krku, pohyby očí, nafukovanie líc a podobne. Čiže pri vypočúvaní svedkov sledujete ich tváre a máte sa rozhodnúť či vám klamú, či niečo taja alebo či vravia pravdu. Správne odpovede vám dodajú ďalšie dôkazy. Avšak ak sa rozhodnete obviniť ich z klamstva, buďte pripravený podložiť to nejakým dôkazom pretože bez toho nepochodíte. Dôležité teda je mať prehľad o nazbieraných dôkazoch, ktoré môžu usvedčiť danú osobu. Aby ste z toho nemali chaos Cole si každý dôkaz zapíše do svojho notesu, ktorý si môžete kedykoľvek prezrieť a urobiť si prehľad aké sú vaše ďalšie ciele, taktiež v ňom máte zaznamenanú každú postavu s ktorou sa počas riešenia daného prípadu stretnete. V notese môžete ešte využívať obmedzený počet tzv. bodov intuície, ktoré vám umožnia napríklad pri vypočúvaní odstrániť jednu z 3 odpovedí alebo ich môžete použiť na odhalenie všetkých stôp na mieste činu a podobne. Ako oživenie časť hry tvoria akčné scény ako napríklad prestrelky, naháňanie páchateľov pešo alebo v aute, sledovanie páchateľov a podobne. Napríklad, keď naháňate páchateľa po ulici alebo po strechách, tak vaša postava automaticky preskočí cez prekážky alebo skočí z jednej strechy na druhú, takže to celé pôsobí veľmi plynule a reálne. Na obrazovke sa nenachádza žiaden HUD to znamená, že nemáte prehľad o stave zásobníka a podobne, ale tieto informácie ani nie sú potrebné. Množstvo nábojov do vašej pištole je neobmedzené a keď sa vám minie munícia do samopalu alebo brokovnice, tak ju postava jednoducho odhodí.



Mimo hlavných prípadov hra ponúka aj 40 vedľajších úloh, o ktorých sa dozviete cez policajné rádio vo vašom aute. Tieto úlohy sú rozosiate po celom meste a majú význam hlavne ak si chcete dať na chvíľu oddych od vypočúvania a hľadania dôkazov. Ďalej môžete hľadať skryté automobily, dominanty mesta alebo skryté policajné odznaky a filmové kotúče. Príbeh hry je výborný, nechýbajú najrôznejšie zvraty, zrady a iné intrigy. Hra si prekvapivo dokáže stále udržiavať originalitu v jednotlivých prípadoch a až na pár podobných misií nemáte pocit že by v príbehu nemala čo ponúknuť. Postavy sú dobre napísané, vaši parťáci sú väčšinou dosť zabednení a nie sú vám príliš nápomocní, teda až na vášho posledného partnera. Osobný život vašej postavy hra veľmi nerieši, dôležitý začne byť až ku koncu hry. Vaša postava nemôže robiť žiadne dôležité rozhodnutia počas hry.



Grafická stránka hry by na tom mohla byť lepšie, niektoré textúry by mohli byť ostrejšie, ale ako celok hra pôsobí veľmi pekne, veľmi sa mi páčilo zaclonenie vzdialených predmetov. Každopádne grafike odpustíte čokoľvek už len vďaka spomínanej prepracovanej animácii tvárí. Čo trosku zamrzí sú rovnaké účesy na postavách. Ženy majú striktne vypnuté vlasy a muži majú nagélované vlasy alebo klobúk.

Jedna časť hry ale nemá najmenšiu chybu. Tou časťou je zvuk a hudba. Zvuky zbraní, áut sú kvalitné ako u každého titulu od Rockstaru. Postavy sú dokonalo nadabované. Hudbu pre hru zložil Andrew Hale a je treba povedať, že vykonal skvelý kus práce. Jeho jazzové skladby úžasným spôsobom dotvárajú atmosféru hry. Navyše v autorádiách je možné počuť autentické šou z roku 1947. Zvuky tu majú aj iný význam, napríklad hudba sa automaticky zmení keď ste na mieste činu a vždy keď pristúpite k predmetu, ktorý je možné preskúmať, vám hudba na to dá zvukový signál.



Na koniec ešte uvediem, že som hral Complete edition verziu hry, čiže verziu, kde sú obsiahnuté všetky DLC, ktoré na konzoly vychádzali postupne. Ak by som to mal zhrnúť, L.A. Noire by som odporučil všetkým ľudom, ktorí obľubujú dobré detektívky a celkovo túžia po kvalitnom príbehu. Kúpu tejto hry neoľutujete aj vďaka tomu, že jej dĺžka je na dnešnú dobu vysoko nadpriemerná. Určite sa tu nájde pár chýb a občasný stereotyp, ale to som bol ja hre ochotný odpustiť.

1 komentár: